Preskoči na vsebino
Logotip Vinted
Registracija | Prijava
Prodaj zdaj
Jezik

Slovenščina

(Slovenian)

  • Ženske
  • Moški
  • Kosi znanih oblikovalcev
  • Otroci
  • Dom
  • Elektronika
  • Zabava in prosti čas
  • Hobiji in zbirateljski artikli
  • Šport
  • O Vinted
  • Naša platforma

PRIROČNIK ZA UPORABO PLATFORME VINTED

1 Hvala, da uporabljate Vinted!

O tem priročniku. Ta priročnik vsebuje pomembne informacije o tem, kako uporabljati spletno tržnico Vinted za nakup in prodajo rabljenih artiklov. Prosimo, da ga pred začetkom uporabe natančno preberete. 

Preberite tudi dodatne pogoje. Ne pozabite prebrati naših Splošnih pogojev, Splošnih pogojev Vinted Pro in Pravila kataloga, ki vsebujejo pomembne, pravno zavezujoče pogoje, ki imajo prednost pred kakršnimi koli nasprotujočimi informacijami v tem priročniku. 

Za informacije o zasebnosti. Če želite izvedeti več o svojih pravicah do zasebnosti in o tem, kako ravnamo z vašimi osebnimi podatki, si oglejte naš Pravilnik o zasebnosti.

Kaj pomenijo besede v krepkem tisku. Če vidite izraz, ki je zapisan z veliko začetnico oziroma v krepkem tisku, gre za izraz, za katerega smo navedli opredelitev. Prosimo, preverite dodatne pogoje, povezavo do katerih najdete zgoraj, za razlago pomena kakršnih koli izrazov z veliko začetnico, uporabljenih v tem priročniku, če opredelitev ni navedena. 

2 Če potrebujete pomoč

Kako stopiti v stik z nami. Smo litovska družba Vinted UAB, registrirana pod številko 302767152 (naša identifikacijska številka za DDV je LT100006918914). Najdete nas na naslovu Švitrigailos st. 13, LT-03228 Vilna, Litva. Prosimo, da nam pošljete e-sporočilo na te naslove, če imate kakršna koli vprašanja pri uporabi spletne strani Vinted, in z veseljem vam bomo pomagali.

Za pomoč pri drugih težavah. Upamo, da vam bomo lahko pomagali rešiti morebitne težave, če pa naletite na težavo, ki je ne moremo skupaj rešiti, lahko stopite v stik s svojimi nacionalnimi organi za varstvo potrošnikov na teh naslovih. 

Pomoč za poklicne prodajalce. Če ste poklicni prodajalec, preverite spodnji razdelek »Kako se rešujejo spori«, kjer boste glede na vašo državo našli informacije o tem, kako bodo obravnavane morebitne težave.

Nekatere podrobnosti, ki jih morate vedeti. Število povprečnih mesečnih aktivnih prejemnikov znotraj Evropske unije na spletnih straneh naših povezanih trgov (Francija, Nizozemska, Belgija, Luksemburg, Španija, Italija, Portugalska in Avstrija) je znašalo 28,5 milijona dne 31. julija 2025. To število je bilo izračunano kot povprečje v obdobju preteklih šestih mesecev v skladu z Uredbo (EU) 2022/2065 o enotnem trgu digitalnih storitev. Prosimo, upoštevajte, da je to število ocena, pridobljena iz podatkov, ki so trenutno na voljo družbi Vinted. Ta objava je zahtevana z zakonom o digitalnih storitvah (DSA) in se lahko znatno razlikuje od uporabniških metrik, poročenih v drugih kontekstih (zlasti v marketinških ali finančnih, pa tudi v izjavah/dokumentih za odnose z javnostmi). Ni namenjena uporabi izven tega specifičnega namena. Ocena je predmet revizije, zlasti na podlagi omejitev podatkov, spremenljivosti in inherentnih negotovosti.

3 Če še ne poznate platforme Vinted 

Naše storitve. Vinted registriranim posameznikom (v nadaljevanju: Uporabniki) omogoča vzajemno kupovanje in prodajo rabljenih artiklov. V nekaterih državah lahko poklicni prodajalci (v nadaljevanju: Poklicni prodajalci) prav tako prodajajo artikle uporabnikom. Poleg tega, da zagotavljamo platformo Vinted, ponujamo tudi naslednje storitve:

  • Gostovanje: Delujemo kot posrednik med kupci in prodajalci/poklicnimi prodajalci – sami ne kupujemo ali prodajamo artiklov in nismo stranka v nobenih transakcijah.
  • Zaščita kupca: je obvezna in nadomestilo za zaščito se samodejno prišteje, ko kupite artikel pri posameznem prodajalcu z uporabo gumba za nakup. Omogoča vam uveljavljanje politike vračila, če se artikel izgubi, poškoduje ali bistveno ne ustreza opisu. Služba za podporo strankam vam bo pomagala med tem postopkom in pri tem upoštevala našo Politiko vračil. 
  • Zaščita kupca Pro: je obvezna in nadomestilo za zaščito se samodejno prišteje, ko kupite artikel pri poklicnem prodajalcu z uporabo gumba za nakup. Omogoča vam uveljavljanje politike vračila, če je vaš artikel izgubljen ali poškodovan. Služba za podpora strankam vam bo pomagala med tem postopkom in olajšala uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe.
  • Druge plačljive izbirne storitve: Dodatne storitve so na voljo za nakup za kupce in prodajalce/poklicne prodajalce, ki so opisane spodaj.

Ni povezave s poklicnimi prodajalci. Nismo finančno povezani s poklicnimi prodajalci. 

4 Pogoji za uporabo platforme Vinted

Kdo lahko uporablja platformo Vinted. Kdor koli lahko brezplačno brska po naši spletni strani. Za uporabo platforme Vinted in naših storitev se morate registrirati kot uporabnik ali poklicni prodajalec ter izpolnjevati naslednje pogoje, ki so relevantni za vas:

Kot uporabnik morate:

Kot poklicni prodajalec morate:

  • imeti najmanj 18 let. Če ste starš ali skrbnik (stari 18 let ali več), ki ustvarja račun za mladoletnika, morate sprejeti Splošne pogoje v njihovem imenu in prevzeti polno odgovornost za račun in njegovo uporabo. Tu najdete dodatne informacije o tem, kako to deluje,
  • ustvarite osebni račun za lastno korist in ne iz poklicnih razlogov, ter
  • preberete in potrdite, da se strinjate s Splošnimi pogoji in Pravili kataloga. Če kupite artikle pri poklicnem prodajalcu, boste morali prebrati in potrditi, da se strinjate s Splošnimi pogoji Vinted Pro ob zaključku nakupa.
  • biti poklicni prodajalec, kar pomeni, da ste registrirani kot samostojni podjetnik, neprofitna organizacija ali podjetje na enem od trgov, kjer je Vinted Pro na voljo;
  • imeti najmanj 18 let;
  • ustvariti račun poklicnega prodajalca, kar je pravna zahteva v skladu z Direktivo EU o pravicah potrošnikov in Direktivo EU o nepoštenih trgovinskih praksah. Neupoštevanje tega lahko privede do sankcij, ki se lahko razlikujejo glede na vašo državo registracije. Ko se registrirate, boste na platformi Vinted jasno identificirani z oznako »Pro« poleg vašega imena in artiklov, ki jih prodajate; 
  • prodajate lahko artikle kot del svoje poklicne dejavnosti, in 
  • strinjate se in upoštevate Splošne pogoje, Splošne pogoje Vinted Pro, in Pravila kataloga.

Zaščita potrošnikov. Posamezniki so prav tako zaščiteni z zakonodajo EU o varstvu potrošnikov. To pomeni, da imajo posamezni kupci pravice – vključno s pravico do odstopa od pogodbe – pri nakupu od poklicnih prodajalcev. Poklicni prodajalci morajo spoštovati te pravice v vseh transakcijah s potrošniki.

Dodatne zahteve za poklicne prodajalce. Poklicni prodajalci so prav tako izključno odgovorni za registracijo v poslovnem registru v svoji državi (če je to primerno) in za izpolnjevanje vseh socialnih in davčnih obveznosti, povezanih z njihovo poklicno dejavnostjo. Preverite Priročnik za poklicne prodajalce družbe Vinted za praktične informacije, ki so pomembne za vas. Zakonodaja EU o varstvu potrošnikov, vključno s pravico do odstopa od pogodbe, velja za potrošnike, ki kupujejo od vas. Več o pravicah potrošnikov si lahko preberete tukaj. 

5 Če želite prodajati artikle na platformi Vinted

Pregled. Prodaja na platformi Vinted je brezplačna in trudimo se, da bi bila čim bolj enostavna. Na voljo so dodatne plačljive storitve za izboljšanje vaše prodajne izkušnje, vendar niso obvezne.

Prepričajte se, da lahko prodate artikel. Najprej preverite, ali ste upravičeni do prodaje artikla in upoštevajte pravila, določena v Splošnih pogojih. Nekateri ključni pogoji za prodajo artikla so, da imate pravico prenesti lastništvo artikla, ki ga želite prodati kupcu, in da ne prodajate prepovedanih artiklov – preverite naša Pravila kataloga, da vidite, kaj lahko in česa ne morete prodati na platformi Vinted. Če ste poklicni prodajalec, preberite in sledite dodatnim pravnim obveznostim, ki jih najdete v Splošnih pogojih Vinted Pro.

Objavite ga na platformi Vinted. Nato lahko artikel objavite za prodajo tako, da sledite tem preprostim korakom:

  • posnemite in naložite fotografijo ter napišite opis, ki ni prevzet z interneta in natančno odraža kakovost in videz artikla, vključno z morebitnimi napakami ali spremembami. To zagotavlja preglednost in pomaga upravljati pričakovanja kupcev. Tukaj si oglejte primere, katere informacije boste morda morali posredovati, in
  • če ste poklicni prodajalec, mora vaš opis izdelka upoštevati tudi veljavne zakone o varnosti in skladnosti izdelkov, vključno z vsemi obveznimi informacijami o proizvajalcu (ali gospodarskem subjektu), označevanju in označbah izdelkov. 

Počakajte, da se pojavi kupec. Ko je vaš artikel objavljen, ga lahko kupec kupi neposredno ali vas prosi za drugačno ceno. Vaš artikel je prodan, ko kupec klikne gumb za nakup in je njegovo plačilo sprejeto.

Izbirne storitve za prodajalce. Izberete lahko nakup izbirnih storitev za povečanje vidnosti vaših artiklov kupcem, kot so Izpostavljeno in Garderoba pod žarometi. Obvestili vas bomo, koliko stane storitev, preden jo kupite, in kako dolgo bo storitev aktivna. Za podrobnosti o tem, kako izračunamo stroške za te storitve, preverite naš Cenik.

6 Če želite kupiti artikle na platformi Vinted

Kako kupiti artikel. Artikel lahko kupite na platformi Vinted v nekaj preprostih korakih:

  • Kliknite gumb za nakup. 
  • Izberite način plačila in možnost dostave.
  • Kliknite na gumb za plačilo na strani za zaključek nakupa.

Skrb za varnost vašega nakupa. Pri vsakem nakupu bodo naslednja sredstva, ki jih plačate, nakazana na ločen skrbniški račun, dokler transakcija ne bo zaključena. V našem Ceniku lahko preverite, kako obračunamo te stroške:

  • cena artikla;
  • strošek pošiljanja, ki se doda ob zaključku nakupa glede na izbran način dostave;
  • nadomestilo za zaščito kupca ali nadomestilo za zaščito kupca Pro in
  • če so izbrani, stroški za neobvezne storitve, ki jih izberete za nakup.

Tako zaščita kupca kot zaščita kupca Pro sta obvezni in nadomestilo zanju se samodejno prišteje, ko kupite artikel z gumbom za nakup. V obeh primerih ne gre za zavarovanje ali pravno zaščito, ampak za dodatno varovalko poleg drugih pravic ali jamstev, ki jih imate v skladu z zakonodajo.

  • Zaščita kupca se uporablja, ko kupite artikel pri posameznem prodajalcu. Omogoča vam uveljavljanje politike vračila, če se artikel izgubi, poškoduje ali bistveno ne ustreza opisu. Služba za podporo strankam vam bo pomagala med tem postopkom in pri tem upoštevala našo Politiko vračil. 
  • Zaščita kupca PRO se uporablja, ko kupite artikel pri poklicnem prodajalcu. Omogoča vam uveljavljanje politike vračila, če je vaš artikel izgubljen ali poškodovan. Služba za podpora strankam vam bo pomagala med tem postopkom in olajšala uveljavljanje pravice do odstopa od pogodbe.

Nakup pri poklicnem prodajalcu. Če kupite izdelek pri poklicnem prodajalcu kot posamezni potrošnik, za vas velja zakonodaja o zaščiti potrošnikov EU. Več o pravicah potrošnikov si lahko preberete tukaj. Po zakonu so poklicni prodajalci odgovorni, če artikel ne ustreza opisu na platformi Vinted, ne glede na to, ali je napaka očitna ali skrita. Tukaj lahko najdete več informacij o vaših pravicah in o tem, katera druga jamstva so poklicni prodajalci zakonsko dolžni zagotoviti. Glede morebitnih pomanjkljivostih se boste morali pogovoriti neposredno s poklicnim prodajalcem, saj je za to odgovoren on in ne platforma Vinted. Prav tako lahko preverite Politiko poklicnih prodajalcev za morebitne določne, ki veljajo za vas. 

Če artikel kupite osebno ali zunaj platforme Vinted, za to transakcijo ne odgovarjamo. Takšen nakup opravite na lastno odgovornost in ni zajet z nobeno zaščito, ki jo nudimo za transakcije na platformi Vinted.

Izbirne storitve za kupce. Prav tako lahko izberete nakup naslednjih izbirnih storitev (kjer so na voljo) pri nakupu artikla: 

  • Storitev preverjanja artikla: Za upravičene neelektronske artikle bomo uporabili vse komercialno upravičene ukrepe za potrditev pristnosti artikla na podlagi objektivnih meril, vključno z našim poznavanjem blagovnih znamk in informacijami, ki so nam na voljo. 
  • Storitev preverjanja za elektroniko: Za določeno elektroniko preverjamo lastnosti artikla, stanje, funkcionalnost in pristnost na podlagi objektivnih meril, vključno s poznavanjem blagovnih znamk in informacijami, ki so nam na voljo. 

7 Način plačila artiklov in storitev

Načini, s katerimi lahko plačate. Ponujamo več možnosti plačila za artikle ali naše storitve. Vsa sredstva v vaši denarnici Vinted bodo samodejno uporabljena kot vaš primarni način plačila; v nasprotnem primeru lahko izberete plačilo z debetno ali kreditno kartico ali z drugim načinom plačila, ki je omogočeno na platformi Vinted.

Plačila, opravljena preko tretjih oseb. Za obdelavo vseh plačilnih transakcij uporabljamo pooblaščene ponudnike storitev plačil tretjih oseb. 

8 Razvrstitev artikla na platformi Vinted

Kaj vpliva na razvrstitev artiklov. Rezultati iskanja na platformi Vinted so določeni s kombinacijo več parametrov, ki so vsi zasnovani tako, da uporabnikom prikažejo najbolj relevantne artikle. Več podrobnosti o tem, kako so artikli razvrščeni, najdete tukaj, glavni parametri, ki vplivajo na razvrstitev rezultatov iskanja, pa so:

  • Atributi artikla: Koliko časa je preteklo od objave artikla, njegova cena in blagovna znamka. 
  • Dejavnost uporabnikov: Število prikazov (ogledov), klikov ali kako pogosto je artikel dodan med priljubljene. 
  • Zgodovina kupca: Pri razvrščanju upoštevamo tudi prejšnje interakcije kupca s podobnimi artikli (kot so artikli določene velikosti, kategorije ali cenovnega razreda).
  • Izpostavljeno: Prodajalci (vključno s poklicnimi prodajalci) lahko kupijo promocijske storitve, kot je Izpostavljeno. Storitev Izpostavljeno začasno vpliva na uvrstitev artikla v virih in iskalnih rezultatih, kar povečuje verjetnost, da bo opažen. To je izbirna, plačljiva storitev.

9 Pisanje mnenj

Po zaključku transakcije lahko tako kupci kot prodajalci/poklicni prodajalci zapišejo mnenje o transakciji in drugi stranki. Mnenja je mogoče oddati v štirih dneh po zaključku transakcije. 

Uporabnikom ne plačujemo za oddajo mnenja, prav tako mnenj pred objavo ne pregledujemo ali preverjamo. Oglejte si naš Politiko o povratnih informacijah za več informacij.

10 Kako rešujemo spore

Med uporabniki

Med uporabniki in platformo Vinted

Med poklicnimi prodajalci in platformo Vinted

Med kupci in poklicnimi prodajalci

Če pri transakciji pride do spora z drugim uporabnikom, poskusite najprej rešiti težavo z zadevno osebo. 

Če spora ne morete razrešiti sami, se lahko za pomoč obrnete na našo službo za podporo strankam preko gumba »Stopite v stik z nami« na naročilu v pogovornem oknu z zadevnim uporabnikom.

 

 

Če se ne strinjate s tem, kako je bila vaša težava rešena, prosimo, da to prijavite preko našega obrazca za spore. 

Če zadeva ni rešena v vašo korist, imate naslednje možnosti:

  • Stopite v stik s svojimi nacionalni organi za varstvo potrošnikov, da preučite alternativne storitve reševanja sporov (glejte tukaj), ali 
  • vložite zahtevek na sodišču v kraju svojega prebivališča.

Poklicni prodajalci, ki se želijo vložiti pritožbo proti platformi Vinted, naj zahtevek najprej vložijo prek obrazca za spore. 

Če vam služba za podporo strankam ne odgovori pravočasno ali če je izid nezadovoljiv, imate naslednje možnosti: 

  • še naprej lahko sodelujete z nami pri razreševanju težave ali
  • uporabite mediacijo, pri čemer bo v postopku uporabljen registriran mediator iz centra za mediacijo in arbitražo Centre de Médiation et d’Arbitrage de Paris (CMAP), Médiateur des entreprises, e-POM ali CEDR. 

Če ste kupec in imate nesoglasje s poklicnim prodajalcem, si oglejte Politiko za poklicne prodajalce (če vam jo zagotovijo) in se neposredno obrnite na poklicnega prodajalca, da poskusite rešiti težavo.

Če ste poklicni prodajalec in imate težavo s kupcem, prosimo, obiščite spletno stran EU, kjer so na voljo možnosti za razreševanje spora.

 

 

 

 

  • Vinted
    • O nas
    • Trajnostnost
    • Mediji
    • Oglaševanje
    • Dostopnost
  • Odkrijte
    • Kako deluje?
    • Mobilne aplikacije
    • Informacijska pisarna
  • Pomoč
    • Center za pomoč uporabnikom
    • Prodajanje
    • Nakupovanje
    • Zaupanje in varnost
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
  • Prenesi iz App Store
  • Prenesi iz Google Play
  • Središče za zasebnost
  • Politika piškotkov
  • Pogoji
  • Naša platforma